Thursday, August 2, 2012

OuR PreCioUs GiFt - PaRt 3

genap sebulan dah usia baby ibu...tapi ibu rase sedih sgt2 sbb x dpt fully breastfeed anak ibu...
ini adalah antara usaha yg aku dh buat untuk hasilkan susu yg lebih :-

1) aku cari n beli shaklee set Eu Four
2) minum horlicks, susu n seangakatan dengannya
3) pam susu
4) try nk positifkan mind yg tgh stress ni

then aku recognize sebab musabab aku tak berjaya untuk fully breastfeed :-
1) aku sgt2 stress maybe terlampau letih, x cukup tido
2) tidak cukup pengetahuan dalam kaedah penyusuan susu ibu
3) tidak mendapat moral support dari org keliling
4) baby tak pandai latching yg betul


2 comments:

  1. byk usaha boleh lakukan utk tambahkan susu badan. yg penting kena semangat dan niat kita. kat blog-blog byk info pasal banyakkan susu badan ni dan saya belajar dari situ juga.. jgn putus asa k!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks ayu, tula bnyk gak sy bace onfo dari blog2 lain tapi maybe a bit stress...

      Delete